Innovation

Den eneste sande innovation er af en sådan art, at den kan konstateres og godkendes.

 

LIVEOPTICS


Vores innovationsproces, inspireret af – og med henblik på – dit liv.


De ligner måske hinanden, men alle brilleglas er ikke skabt på samme vis. Essilor glas udvikles, testes og godkendes systematisk af folk som dig*. Da vi ønsker at fokusere på netop de fornyelser, der er relevante for dig, forpligter Essilor® sig til at opbygge sin innovation omkring dig som bruger. Det er din godkendelse, der validerer vores innovationer.

 

INSPIRERET AF DIT LIV

80 % af alle de oplysninger, du modtager, får du via synet, og 40 % af din hjerneaktivitet er afsat til synet. Derfor er det vigtigt at have brilleglas af høj kvalitet, og derfor bestræber Essilor sig konstant på at tage højde for synets mange, komplekse facetter.

Fordi du ikke lever i et laboratorium, samarbejder Essilor med brugere for at undersøge deres vaner og for at teste vores produkter i reelle livssituationer. I vores HouseLab™- og CarLab™-laboratorier udfører vi en lang række test for at observere og registrere, hvordan du går, kører, laver mad og interagerer med skærme i det virkelige livs hverdagssituationer.

Kvinde med Essilor-brilleglas, som holder sit barn.

 

FREMSTILLET VED HJÆLP AF AVANCEREDE TEKNOLOGIER

Vores forskere indsamler fysiologisk biometriske og adfærdsmæssige data fra brugere og udarbejder på dette grundlag specifikationer, der er i overensstemmelse med deres individuelle visuelle og kropsstillingsmæssige behov. Dertil anvendes en multisensorisk tilgang takket være digitale teknikker, såsom 3D Virtual Reality og simulationer.

Barn, der maler med pen i hånden.

 

VI SER HELST, AT DU GLEMMER OS

Inden lanceringen af vores seneste glasinnovationer udfører vi brugertest for at sikre os, at fornyelsen imødekommer dine behov og din livsstil. Det gør vi, da de eneste beviser på fordelene for brillebæreren kommer fra brugeren selv. Derfor har Essilor siden 2004 systematisk brugertestet sine førende mærker Varilux, Crizal og Xperio®, før produkterne markedsføres.

Mand, der spiller computerspil, med kvinde ved siden af sig.

Har du lyst til at deltage i Essilors innovationsproces?

18.981 personer

har testet Essilors brilleglas.

14.185 mennesker

har testet og bedømt Essilor-glas under reelle livsbetingelser.

312 forbrugertests

har været genstand for Essilor-glas.

Få tilbudt en Essilor løsning hos en af vores partneroptikere.

Find din Essilor-optiker